In de wolken

Wanneer je je in de wolken voelt ben je ontspannen, blij, een beetje euforisch. Vanmiddag had ik samen met mijn jongste zoon deze ervaring en ik denk nog wel meer mensen met mij. Wie jarig is trakteert; en de KLM was 7 oktober jarig en wel 96 jaar! Ze trakteerden de hoogvliegers van stichting hoogvliegers op een VIP middag.

Hoe gaaf is dat om als speciale gasten te worden verwend in en op Schiphol en in de lucht. Er was een balierij geheel gereserveerd voor onze groep. Aan het geschuifel en een beetje gespannen kinderen was er af te lezen dat er iets speciaals stond te gebeuren. Het personeel van de luchthaven en de KLM en de stichting hebben zich geheel belangeloos ingezet om er een onvergetelijke dag van te maken voor zieke kinderen. Dus al snel verdween de spanning van de gezichtjes en kwam er een voorzichtige glimlach te voorschijn. Alle hoogvliegers kregen een rugzak vol met leuks en lekkers mee; luchpakketje, snoepjes,  T-shirt, baseballcap, sleutelhanger en zo meer. En dan met zijn allen langs de douane, en dan ook echt er langs en niet erdoor, op naar de gate die ook voor ons was gereserveerd. In de bussen over de platforms met een uitgebreide Tour naar de Boeing 737. 

 
En dan een geweldige mooie vlucht over Nederland in een uur tijd op zo’n 1600ft. Bij terugkomst op de luchthaven werden we ingehaald door een colonne van gele luchthavenauto’s. En als kers op de taart twee brandblusvoertuigen die het toestel eens flink afgespoten hebben. Ieder kind mocht ook nog in de cockpit met de crew op de foto en een schaalmodel vliegtuigje mee naar huis. Als je je dan nog geen speciale gast voelt dan weet ik het niet meer. Na een middag vol indrukken staan we weer waar we eerder deze dag begonnen. Mijn jongste zoon heeft even kunnen genieten even met zijn hoofd in de wolken. Een gevoel wat niet zomaar weg is, maar blijft hangen als een hoge drukgebied zonder wind. Hij heeft zich er weer goed door gewerkt, dat met de dexamethason achter de kiezen en een chemo die erg veel spier en gewrichtspijnen geeft, ik neem er mijn petje vooraf.  

 KLM, hoogvliegers, Schiphol en alle anderen heel heel hartelijk dank dat jullie dit, ook voor mijn kind, hebben willen doen! 

 

3 gedachten over “In de wolken

  1. mijn kinderen hebben de tijd van hun leven gehad.
    reed vandaag naar familie langs schiphol en mijn kinderen
    wisten mij precies te vertellen wat er allemaal gebeurt op schiphol en waar ze geregen hadden met de bus en vliegtuig.
    ze hadden letterlijk een onvergetelijke dag gekregen.
    bedankt daar voor……

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie